Tuesday, 24 July 2012

Perkahwinan Muda Syafiq & Yana Cetuskan Fenomena!




Sekarang ini, video satu majlis perkahwinan pasangan muda yang hanya dikenali sebagai Syafiq, 16 dan Yana, 14 tersebar meluas di ruang internet terutamanya di laman You Tube.

Video perkahwinan mereka memang mencetuskan fenomena kepada semua orang.

Video itu baru sahaja dimuat naik ke laman You Tube pada 11 Julai lepas tetapi sudah pun menerima kunjungan sebanyak  206,625  dari penonton.

Haduii, terkesima ku melihat video ni.Pengantinnya tak nampak macam umur 16 & 14 pun.Mungkin zaman sekarang ni nampak macam peliklah sikit.Kalau dulu-dulu oklah.Susah nak jumpa orang nikah usia muda macam ni sekarang,lebih-lebih masih belajar.

Di dalam Islam sendiri, Islam sememangnya menggalakkan penganutnya untuk mendirikan rumah tangga di usia muda.
“Barang siapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda ,maka menangislah syaitan . Dan ia (syaitan) mengeluh, “Aduh celaka aku, agamanya telah dipelihara dari godaanku .” HR. Ibnu ‘Addi.
Berdasarkan hadis di atas, jelas menunjukkan berkahwina muda dapat mengelakkan diri dari di goda dengan segala macam godaan syaitan yang memungkinkan diri kita melakukan maksiat.



p/s: umur pengantin perempuan tu sama ngan umur aku lah!! 
14 tahun.Masih di tingatan 2.




1 comment:

Mrs.BuduBilis said...

ada kebaikannya kawin muda...mengenal tanggungjawab.kalau dh tua baru nk kawin susah nk didik ttg rumahtangga...