Monday, 30 April 2012

ONLY IN MALAYSIA (Greyson Chance)



haha
apa benda yang only in Malaysia tu??
heran ?? aku pon sama
kalau nak tau jom tengok ini

|
|
Greyson Chance pon ada lam ni
|
|
\/
tutup lagu kat bwah tu dulu ya

Exclusive Giveaway By Cik Bunny




Giveaway ini dianjurkan oleh Inspire Bunny ditaja bersama NMA ShopButikpinkkuBunny Inspired dan Heart Inspiration (boutique)

Sunday, 29 April 2012

Thursday, 26 April 2012

Nea Flerida's Birthday Giveaway :)




Happy Birthday!! saya doakan semoga sentiasa
ceria-ceria selalu


ambil lah kek ni
makan makan


Simple Give Away



GA ni syaratnya simple sangat
tak perlu lah tag siapa-siapa





Pink Mushroom Emoticon




 

credit : Myemo
   


1st Contest by Akma, Wani & Mira




contest kali ni syarat dia memang senang
jom join

tag
! | ? 




Wednesday, 25 April 2012

Cara tukar DASHBOARD baru menjadi lama semula .




dashboard baru punya


tekan butan sebelah `English Uk' tu 
( yang bentuk mcm gear)



kemudian tekan `Old Blogger Interface'


 hasilnya akn jadi macam ni..


 dah dapat pun dashboard yang lama kan















Terima Kasih Lip Ice


25 April 2012,,
Lip Ice aku dah sampai..
yea yea yea
Hari tu jumpa entri pasal Lip Ice percuma


dapat yang perisa strawberry
hihihi...happynya aku


ada surat sekali sekali dalam tu

Terima Kasih sekali lagi!!


Saturday, 21 April 2012

Bukan Hati Yang Pernah Menjadi Labuhan Lelaki Lain




“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan
 tidak dipandang oleh lelaki”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya boleh menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mahu menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan kerana terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan. Bagaimana akan ku jawab di hadapan Allah kelak andai ditanya?

Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kamu memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias peribadiku kerana itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Tidak ku nafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu kerana ia semata-mata untuk mu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suami ku untuk menerima hati dan perasaan ku yang suci. Bukan hati yang pernah menjadi labuhan lelaki lain.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa. Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan?

Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.

Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku. Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita solehah yang lain, dilamar lelaki yang bakal dinobatkan sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad, yang mampu mendebarkan hati juataan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya engkaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu kerana kita masih tidak mempunyai hak untuk begitu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari redha Illahi. Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi sekiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu.

Akan ku keringkan darah dari luka mu dengan tanganku sendiri. Itu impianku. Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

Cukuplah kamu mencintai Allah dengan sepenuh hati mu kerana dengan mencintai Allah, kamu akan mencintaiku kerana Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, bermesra dengan lelaki yang bukan muhrimnya, hilanglah harga dirinya di hadapan Allah.
 Di hadapan Allah. Di hadapan Allah!

credit :Penpatah


Friday, 20 April 2012

1ST GIVEAWAY BY KIERA RASHID




sponsor:

  • Dazzling Lens - Follow | Like
  • Hotz Mumma - Follow | Like
  • Iema Gurlz - Follow | Like | Klik
  • Nor Quraishia - Follow | Like | Like
  • Handmade by Zliah - Follow | Like
  • Qesah Qasehku Creation - Like
  • Shawlalala - Follow
  • B To B Collection - Follow | Like
  • Airaamir - Follow | Like
  • Prevoled Fashionista - Follow | Like
  • Telekung Thaiyibah - Follow | Like
  • Izza Dina - Follow | Like | Follow twitter
  • S h i d d a h Tupperware - Follow | Like
  • Tri Fa Wardrobe - Follow | Like
  • Izzah Zakaria - Follow | Like | Wajib baca ENTRY ini
  • Diey La - Follow | Like
  • Hanira Craft - Follow | Like
  • Lavia Heart Couture - Follow | Like
  • Dunia Ayu - Follow | Like
  • My Secret - Follow | Like
  • Nur Atiqah - Follow
  • Meisakushoplovers - Follow | Like | Add
  • RF De La Beaute - Follow | Like
  • Eca Dwinky Asha - Follow | Like
  • Nurul Farain - Follow | Like
  • Shag Comot - Follow | Like | Like
  • Ninami Closet - Like
  • Shopping Centre - Follow | Follow | Like
  • Kauthar Spring - Like
  • Naniey Barniey Lurviey - Follow | Like
  • Norerysha Shahiera - Follow | Like
  • MakeupDoWonders - Follow | Like
  • Nur Damia - Follow | Like
  • Aieen Shitobi - Like
  • Nurul Chumel - Follow | Follow | Like
  • Gadis Limited Shoppe - Like | Like
  • Jaa Kechik - Follow
  • Nurfarahin Yusof - Follow | Like
  • Cik Chemist - Follow | Like | Like
  • Sweetie Pretty Lens - Follow | Like
  • De Closette - Like
  • Mistine Crop - Like
  • Munirah Ezzaty - Follow Like
  • Pink Ummi - Follow | Like


  • tag:
    1|2


    Tuesday, 17 April 2012

    Simbol Teks


    credit: Wan Hazel

    Æ æ ❖  

    {。^◕‿◕^。} (◕^^◕) ✖✗✘♒

     ♬✄ ✂✆✉✦✧♱ ♰♂♀☿❤❥ ❦❧ 

    ™®©♡♦ ♢♔♕♚♛★ ☆✮ ✯☄☾☽


    ☼☀☁☂☃☻ ☺☹ ☮۞۩ εїз☎☏¢ 

    ☚☛☜☝☞☟✍

    ✌☢☣☠☮☯ ♠♤♣♧♥ ♨๑❀✿ ψ☪☭ 


    ♪ ♩♫℘ℑ ℜℵ♏ηα ʊϟღツ回 ₪™ ©®¿¡½⅓


    ⅔¼¾⅛⅜⅝⅞℅


    №⇨❝❞ ◠◡╭╮╯╰ ★☆⊙¤㊣


    ★☆♀◆◇↑↓→ ←↘↙♀ ♂┇┅﹉﹊


    ﹍﹎╭╮╰╯ *^_^* ^*^ ^-^


    ^_^ ^︵^∵∴‖ ︱︳︴﹏


     ﹋﹌♂♀ ♥♡☜☞☎ ☏⊙◎☺☻ ►◄


    ▧▨ ♨◐◑↔↕ ▪▫☼♦

    ◦☼▐ ░▒▬♦◊  ◦☼♠♣▣ ▤▥▦▩ ぃ◘◙◈♫ ♬♪♩♭♪ の☆→あ £❤


     。◕‿◕。✎✟ஐ ≈๑۩ ۩.. ..۩۩๑ ๑۩۞۩๑ ✲


      ❈➹ ~.~◕ ‿-。☀☂☁ 【】┱┲❣ ✚✪✣ ✤✥


      ✦❉ ❥❦❧❃ ❂❁❀✄☪ ☣☢☠☭♈


     ✓✔✕ ✖㊚㊛ *.:。 ✿*゚‘゚・ ⊙¤㊣★☆ 


     ♀◆◇回□〓

    →←↘↙ ♀♂┇┅﹉ ﹊﹍﹎ ╭╮╰╯ *^_^*


     ^*^ ^-^ ^_^ ^︵^∵ ∴‖ ︱︳ ︴﹏﹋﹌


      ♂♀♥♡☜ ☞☎☏⊙ ◎☺☻


     ►◄ ▧▨♨◐◑ ↔↕ ▪▫ ☼♦


     ▌▐░▒▬ ♦◊◦☼ ♠♣▣▤▥ ▦▩ぃ◘◙ ◈


     ♫♬♪ ♩♭♪の☆ →あ£❤。 ◕‿◕。 ✎✟ஐ≈


      ๑۩۩.. ..۩۩๑๑۩۞ ۩

      ๑✲❈ ➹ ~.~◕‿-。 ☀☂☁【

      ┱┲❣✚ ✪✣✤✥ ✦❉❥❦


    ❧❃❂❁❀ ✄☪☣☢☠ ☭♈ ✓

    ✔✕✖㊚ ㊛ *.:。✿*゚ ‘゚・ ◊♥▫■๑»«¶


      ஐ©† εïз♪ღ♣ ♠•± °•ิ.•ஐஇ *×○▫


     ♂•♀◊©¤ ▲↔™®☎ε їз♨ ☏


      ☆★ ▽△▲ ∵∴∷ #♂♀♥♠♣


      ♧♤♧ ♡♬♪ ♭♫♪ﻬஐღ ↔↕↘••● ¤╬﹌


     ▽☜♥☞ ♬✞♥♕☯☭☠☃ ─ ━


      ▰ ▱◆ ◇ ◈ ◉ ◊ ○ ◌ ◍ ◎ ● ◐ ◑ ◒ ◓ ◔

      ◕ ◖ ◗ ◘ ◙ ◚ ◛ ◜ ◝ ◞ ◟ ◠ ◡ ◢ ◣


      ◤ ◥ ◦ ◧ ◨ ◩ ◪ ◫ ◬ ◭ ◮ ◯ ◰ ◱ ◲ ◳ ◴ ◵ ◶ ◷


      ◸ ◹ ◺ ◻ ◼ ◽ ◾ ◿ ☀ ☁ ☂ ☃ ☄ ★ ☆ ☇ ☈


     ☊ ☋ ☌ ☍ ☎ ☏ ☐ ☑ ☒ ☓ ☔ ☕ ☖ ☗ ☘ ☙


      ☟ ☠ ☡ ☢ ☣ ☤ ☥ ☦ ☧ ☨ ☩ ☪ ☫ ☬ ☭ ☮ ☯


      ☰ ☱ ☲ ☳ ☴ ☵ ☶ ☷ ☸ ☹ ☺ ☻ ☼ ☽ ☾ 


     ☿ ♀ ♁ ♂ ♃ ♄ ♅ ♇ ♔ ♕ ♖ ♗


      ♘ ♙ ♚ ♛ ♜ ♝ ♞ ♟ ♠ ♡ ♢ ♣


      ♤ ♥ ♦ ♧ ♨ ♰ ♱ ´ ῾ ‖ ‗ ‘ ’ ‚ ‛ “ ” „ ‟ † ‡ • ‣


     ․ ‥ … ‧ 
 
 ‪ ‫ ‬ ‭ ‮   ‰ ‱ ′ ″ ‴ ‵ ‶ ‷ ‸ ‹ ›


     ※ ‼ ‽ ‾ ‿ ⁀ ⁁ ⁂ ⁃ ⁄ ⁅ ⁆ ⁊ ⁋ ⁌ ⁍ ⁎ ⁏ ⁐ ⁑ ⁒ ⁓ ⁔


    ∕ ∖ ∗ ∘ ∙ √ ∛ ∜ ∝ ∞ ∟ ∠ ∡ ∢ ∣ ∤ ∥ ∦ ∧ ∨ ∩ ∪


    ∴ ∵ ∶ ∷ ∸ ∹ ∺ ∻ ∼ ∽ ∾ ∿ ≀ ≁ ≪ ≫


    ≬ ≭ ≮ ≯ ≰ ≱ ≲ ≳ ≴ ≵ ≶ ≷ ≸ ≹ ≺ ≻ ≼ ≽ ≾ ≿ ⊀


    ⊁ ⊂ ⊃ ⊄ ⊅ ⊆ ⊇ ⊈ ⊉ ⊊ ⊋ ⊌ ⊍ ⊎ ⊏ ⊐ ⊑ ⊒ ⊓ ⊔ ⊕ ⊖ ⊗ ⊘ ⊙


    ⊚ ⊛ ⊜ ⊝ ⊞ ⊟ ⊠ ⊡ ⊬ ⊭ ⊮ ⊯ ⊰ ⊱ ⊲ ⊳ ⊴ ⊵ ⊶ ⊷ ⊸ ⊹ ⊺ ⊻

    ⊼ ⊽ ⊾ ⊿ ⋀ ⋁ ⋂ ⋃ ⋄ ⋅ ⋆ ⋇


      ⋈ ⋉ ⋊ ⋋ ⋌ ⋍ ⋎ ⋏ ⋐ ⋑ ⋒ ⋓ ⋔ ⋕


      ⋖ ⋗ ⋘ ⋙ ⋚ ⋛ ⋜ ⋝ ⋞ ⋟ ⋠ ⋡ ⋢ ⋣ ⋤ ⋥ ⋦ ⋧ ⋨ ⋩ ⋪ ⋫ ⋬ 


     ◿ ☀ ☁ ☂ ☃ ☄ ★ ☆ ☇ 


     ☊ ☋ ☌ ☍ ☎ ☏ ☐ ☑ ☒ ☓ ☔ ☕ ☖ ☗


      ☘ ☙ ☟ ☠ ☡ ☢ ☣ ☤ ☥ ☦ ☧ ☨ ☩ ☪ ☫ ☬


      ☭ ☮ ☯ ☰ ☱ ☲ ☳ ☴ ☵ ☶ ☷ ☸ ☹ ☺ ☻ ☼ 


     ☽ ☾ ☿ ♀ ♁ ♂ ♃ ♄ ♅ ♇


      ♎ ♏ ♐ ♑ ♒ ♓ ♔ ♕ ♖ ♗ ♘ ♙


      ♚ ♛ ♜ ♝ ♞ ♟ ♠ ♡ ♢ ♣ ♤ ♥ ♦ ♧ ♨ ♰ ♱ ☫


    credit: Wan Hazel

    Monday, 16 April 2012

    SPECIAL GIVEAWAY BY AZIERA ADENAN



    nak tag korang yang tengah baca entry nih






    Terima Kasih 감사합니다 !!


    Nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada 
    penganjur dan juga sponsor GA/Contest
    yang telah aku join dan menang.
    Antaranya..


      Bangle
     from Natikah 


      Blog Review

      Animated Banner By Nurul Izzati
    from Ieka & Aisyah


    Topup RM 5

    dari Atirah