Thursday 27 November 2014

Mengadulah Kepada Allah

Assalamualaikum w.b.t dan hai !

Lately ni tetiba je kepala otak ni rasa berat sangat. Rasa macam terbeban je. Macam banyak sangat benda yang kena pikir sampai aku taktau apa yang aku pikir.Seriously penat, nak nangis takboleh, tak keluar pun airmata *selalu klau aku nangis sikit baru rasa lega*.

Ada sekali tu sampai tak khusyuk solat sebab mcam2 masuk dalam fikiran. Allah. Masa tu rasa macam sedih je. Sampai satu masa tu, aku rasa macam nak mengadu kat kawan.Tak mampu nak tanggung sebab makin pening. Tapi aku tangguh dulu niat tu. 

Lepas solat maghrib, aku terfikir, kenapa aku tak mengadu kat Allah je.Allah kan sentiasa ada untuk kita.Lepas aje mengadu segalanya kepada Allah memang rasa lega sangat.Alhamdulillah.

p/s: Ujian datang berserta hikmahnya yang tersendiri.Hikmah yang kita sendiri takpernah sangka dan sangat unik. Ujian tu untuk mendekatkan lagi diri kita kepada Allah krn kita sentiasa lupa.

No comments: